Obejrzyj video i sprawdź, jaką mam dla Ciebie niespodziankę!

Prawda jest taka, że klasyczna dietetyka już nie wystarcza.

Szybko się o tym przekonasz (lub już przekonałaś) kiedy tylko zaczniesz działać samodzielnie. 

Któż z nas nie klął pod nosem, kiedy kolejny raz pacjent odwołał wizytę… 

Któż z nas nie złorzeczy, gdy pacjent nie realizuje zaleceń żywieniowych? 

Co zrobić, aby klienci przestali znikać w trakcie terapii?  

Niedokończony proces terapeutyczny oznacza,

że Twój podopieczny będzie niezadowolony z Twojej usługi, a Ty, nie tylko doświadczysz frustracji, ale i nie będziesz mieć kolejnych klientów, których mogłabyś mieć, gdybyś została polecona… 

Jako dietetyk musisz myśleć o tym, by skutecznie pomóc swoim podopiecznym. Jako przedsiębiorca o tym, by Twój biznes dawał Ci realne dochody… 

Skuteczne konsultacje online

ZAPISY NA SZKOLENIE KOŃCZĄ SIĘ ZA:

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Na szczęście te dwa cele są ze sobą spójne. Musisz tylko wiedzieć, jak z sukcesem konstruować swój proces terapeutyczny.

To nie jest łatwe, wymaga cierpliwości, otwartości, ciągłej nauki i doświadczenia. Ale wierzę, że możesz zbudować taki proces terapii żywieniowej, która przyniesie realne rezultaty. Twoim klientom i Tobie. Jak? Nagrałam o tym video. 

Dowiesz się z niego: 

  • jak budować skuteczny proces terapeutyczny
  • Jak sprawić, by klienci nie znikali Ci w trakcie terapii
  • Jak zyskać lojalnych klientów polecających Twoje usługi? 

To i wiele więcej w nagraniu poniżej.  

Już tradycyjnie proszę Cię o podanie tego nagrania dalej. Może to video powinna zobaczyć Twoja koleżanka ze studiów, współpracownica, a może Twoja dietetyczka, z której nie do końca jesteś zadowolona 😉 Tego niestety nie uczą na studiach. 

Dlatego mam ogromną prośbę – udostępnij to nagranie na Facebooku. Wyślij komuś mailem, albo messengerem. Wspólnie możemy poprawić jakość usług medycznych. A przecież dzięki temu zyskamy wszyscy 🙂

NIESPODZIANKA: 

To, co mówię na nagraniu, to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Dlatego przygotowałam dla Ciebie bezpłatne szkolenie na żywo „Jak sprawić, by Twoi pacjenci pojawiali się na wizytach kontrolnych”, na którym omówimy sobie ten proces dokładniej, a dodatkowo dostaniesz prezent – scenariusz pierwszej konsultacji w pdf.

Aby wziąć udział w szkoleniu napisz koniecznie w komentarzu do pod video na tej stronie, czego najbardziej chcesz dowiedzieć się w jego trakcie 🙂  

Co robić, by pacjenci przestali Ci znikać?

WERSJA TEKSTOWA:

Cześć. Z tej strony Nina Wojtyra. Witam Cię serdecznie w trzecim z serii materiałów video, które nagrałam z myślą o specjalistach dietetyki, i w których pomagam budować poradnię opartą o usługi online, czyli o konsultacje prowadzone w internecie.

Na wstępie chcę Wam serdecznie podziękować za Wasze zaangażowanie, za wszystkie komentarze, za wiadomości prywatne, za Waszą obecność. To naprawdę dodaje mi skrzydeł w tworzeniu dla Was tych treści. 

 

Gwoli przypomnienia w pierwszym materiale video mówiliśmy sobie o tym, na jakie trzy podstawowe, takie bazowe, zupełnie fundamentalne pytania, musisz sobie odpowiedzieć, żeby z sukcesem zacząć budować swoją poradnię online. W drugim materiale video pokazywałam Ci bardzo proste, bezpłatne narzędzie internetowe, dzięki któremu możesz odzyskać od kilku do nawet kilkunastu godzin, które do tej pory poświęcałaś na sprawy organizacyjne w swojej firmie. Tobie to narzędzie odda czas, a Twoim klientom bardzo ułatwi dostęp do Twoich usług. Jeżeli zatem nie widziałaś dwóch pierwszych video to proszę przerwij oglądanie tego materiału, wróć do video numer jeden, odpowiedź sobie na te trzy fundamentalne pytania, wróć do video numer dwa, zobacz jakie narzędzie Ci zaproponowałam i wróć tutaj. 

 

Dzisiaj zrobimy sobie kolejny krok. Chcę pokazać Ci co zrobić, aby ustawić proces konsultacji tak, aby Twoi klienci odnosili sukcesy, żeby wracali do Ciebie, a przede wszystkim, żeby przestali Ci znikać z procesu terapii żywieniowej. Trzy konkretne wskazówki, moc wiedzy, zapraszam do oglądania.

 

Po pierwsze zadaj sobie pytanie, czy stać Cię na niezadowolonego klienta. Prawda jest taka, że niezadowolony klient zawsze może się zdarzyć i to jest normalna sprawa. Tyle że zupełnie inaczej Ty będziesz odbierała tego niezadowolonego klienta, jeżeli będziesz wiedziała, że swojej strony zrobiłaś wszystko, i Twój proces konsultacji wygląda tak, że naprawdę wszystko tutaj się spina. Zupełnie inaczej jednak potraktujesz takiego niezadowolonego klienta, kiedy będziesz wiedziała, gdzieś tam podskórnie, że z Twojej strony być może coś nie zostało dopięte na ostatni guzik. 

Dużo ryzykujesz działając w sposób nieprzemyślany. Klient, który czuje, że jego problem nie został odpowiednio zaopiekowany i nie dostał tego po co przyszedł na konsultację, odejdzie od Ciebie i już nie wróci. Ale nie dość, że odejdzie i nie wróci, to jeszcze nie poleci Cię innym. Tymczasem wiemy, że to co najczęściej wpływa na decyzje, aby podjąć terapię u tego konkretnego specjalisty, to polecenie przez inne osoby. Nie ma w tej chwili większej siły niż siła poleceń. Wiedzą o tym duże marki, które często nawiązują współprace z influencerami, by polecali oni ich produkty. Musisz o tym wiedzieć także i Ty. 

Polecanie Cię przez Twoich klientów, zadowolonych klientów, to najlepsza, najbardziej trafna i jednocześnie najtańsza forma reklamy, jaką możesz sobie wymyślić. To także najwyższy dowód uznania usług, które proponujesz. Tymczasem klasyczne podejście do dietetyki nie zawsze to gwarantuje. W klasycznym modelu  terapia żywieniowa wygląda prawdopodobnie tak: Na pierwszej wizycie zbierasz wywiad i być może oferujesz jakieś usługi dodatkowe, typu analiza składu ciała. Na tej podstawie konstruujesz jadłospis dla pacjenta, przekazujesz jadłospis pacjentowi i potem następuje seria wizyt kontrolnych. Być może akurat w Twoim przypadku taki model współpracy z klientami się sprawdza. Nie mówię, że to niemożliwe. Jednak w większości przypadków klient przychodzi na jedną, może dwie wizyty kontrolne, a potem znika. Pacjenci nie pojawiają się na umówionych wizytach, nie odwołują ich, nie dzwonią z informacją, że ich nie będzie i nie przychodzą. To z kolei powoduje u Ciebie realne straty finansowe i olbrzymią frustrację. Zgodzisz się ze mną, że to nie działa dobrze, ani dla Ciebie, ani dla Twojej firmy, ani dla Twoich podopiecznych.

A teraz wyobraź sobie, że możesz pracować z jednym klientem przez 3 miesiące, pół roku, może nawet rok i ta współpraca daje określone, wymierne rezultaty Twojemu pacjentowi, a Tobie stabilne wpływy do budżetu firmy. Dzięki temu masz satysfakcję tego co robisz, a Twój klient poleca Cię kolejnym podopiecznym. Brzmi dobrze, prawda?

Aby tak się stało musisz trochę zmienić patrzenie na proces konsultacji żywieniowej. No właśnie, na proces. 

 

Poznaj trzy podstawowe punkty, od których musisz zacząć, aby dobrze poprowadzić ten proces konsultacji żywieniowej.

Po pierwsze ustal z czym przychodzi na konsultację Twój klient, w jakim on jest momencie, dlaczego do Ciebie przyszedł. Poznaj nie tylko te przesłanki obiektywne, czyli te wynikające np. z jego stanu zdrowia, ale poznaj też jego subiektywne przesłanki do tego, żeby się do Ciebie zgłosić. Czego Twój klient potrzebuje w tym danym momencie, dlaczego nie ruszył z miejsca, dlaczego jeszcze nie wprowadził takich małych drobnych zmian, które przybliżyły by go do rozwiązania problemu żywieniowego, który ma. Co go blokuje. Być może jakieś przekonania, być może są to jakieś przeszkody organizacyjne. Dowiedz się jak najwięcej o swoim pacjencie, podopiecznym, tak, aby móc mu skutecznie pomóc. Dowiedz się w jakim punkcie jest kiedy startujecie współpracę. Jak to zrobić? No oczywiście przydatne tu będą narzędzia, takie podstawowe narzędzia w zawodzie dietetyka, jak odpowiednio sformułowany formularz wywiadu i być może dodatkowe narzędzie, jak dzienniczek żywieniowy, jak analiza składu ciała, jak wyniki dodatkowych badań laboratoryjnych. Ale nie do przecenienia jest odpowiednio poprowadzona z pacjentem rozmowa. To właśnie z niej dowiesz się najwięcej o tym co sprowadziło pacjenta do Twojego gabinetu, w jaki sposób możesz mu tak naprawdę pomóc.

Po drugie kiedy już to wszystko wiesz, zastanów się z czym Twój klient, Twój pacjent, Twój podopieczny ma zakończyć proces konsultacji. W jakim on wtedy ma być momencie. Zastanów się co w jego życiu ma się zmienić. Czego on ma się dowiedzieć, czego ma się nauczyć, jakie umiejętności ma posiąść, aby rozwiązać, realnie rozwiązać problem, który ma. I pamiętaj, to bardzo istotne, więc skup się teraz. To bardzo istotne, aby ustalić ten punkt końcowy razem z klientem. Nie ma nic gorszego, niż pacjent i specjalista zdążający w zupełnie dwie różne strony, a często wynika to po prostu z nieustalenia drogi, którą mamy odbyć wspólnie.

Kiedy już to masz, czas na krok trzeci. A mianowicie, kiedy wiesz już, gdzie jest Twój pacjent teraz, i z czym ma zakończyć proces prowadzonych przez Ciebie konsultacji, zastanów się jak będzie wyglądała droga, którą on musi przejść. Zastanów się krok po kroku. Możesz to sobie nawet rozpisać z kwadracikach albo w jakimś grafie, jaką drogę on ma przejść od punktu A do punktu B, aby osiągnąć to co założyliście, że osiągnie. Przykładowo, jeżeli Waszym celem, Twoim i Twojego pacjenta, jest to, aby wprowadzić uregulowaną dietę, żeby ten Twój pacjent jadł regularne posiłki, to zastanów się co musi się stać, co go blokuje, żeby mógł to zrobić. Więc prawdopodobnie to nad czym będziecie pracować to wygospodarowanie czasu na zrobienie zakupów. Będzie potrzebował jakiegoś planu tych zakupów. A jeżeli planu to pewnie i jadłospisu i konkretnych przepisów, którymi może się posiłkować przy sporządzaniu sobie jadłospisu. Być może będziecie musieli popracować nad harmonogramem zmian. Pewnie będę potrzebne jakieś konkretne listy zakupowe z konkretnymi produktami, tak aby Twój pacjent, podopieczny, wybierał korzystne dla jego zdrowia produkty spożywcze. Każda z tych rzeczy, które wymieniłam to temat na jedną konsultację. W ten sposób powstaje proces poprowadzenia pacjenta za rękę od punktu A do punktu B, tak aby pomóc mu osiągnąć cel, który sobie założyliście wspólnie. Teraz kiedy to wszystko masz, możecie działać. Jak zapewne zdajesz sobie sprawę z tego co powiedziałam, to o czym tutaj mówię to jest zalewie wierzchołek góry lodowej i aby dobrze konstuować proces terapeutyczny trzeba wejść w to dużo głębiej.

I właśnie dużo, dużo głębiej będę wchodziła w te zagadnienia w drugiej edycji szkolenia „Skuteczne konsultacje online”, na które już teraz serdecznie Ciebie zapraszam. Już niedługo rusza druga edycja, a w niej będziemy właśnie krok po kroku przechodzić przez ten cały proces budowania poradni online. Więc od budowania takiej podstawowej strategii działania, przez technikalia, czyli jakich narzędzi użyć, aż po konstruowanie procesu terapeutycznego.

Przyznasz, że to brzmi ciekawie. A jeżeli tak, jeżeli jesteś zainteresowana tym tematem, to już teraz zapraszam Cię na bezpłatne szkolenie online. A jeżeli nie chcesz przegapić startu zapisu na szkolenie i jednocześnie chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego jak konstruować taki dobry proces terapii żywieniowej, to zapraszam Cię na bezpłatne szkolenie online „Jak prowadzić konsultacje tak, aby pacjent pojawił się na wizycie kontrolnej?” Aby wziąć udział w webinarze koniecznie zapisz się na listę oczekujących na niego, dostaniesz wtedy wszystkie informacje na maila, o tym kiedy zaczyna się szkolenie, w jakiej formie się będzie odbywać, kiedy. Te informacje znajdują się także w opisie do tego video. Ale jeśli nie chcesz przegapić i chcesz dostać materiał pdf, który będzie uzupełnieniem treści tego szkolenia, koniecznie zapisz się na nie. 

 

Dziękuję Ci serdecznie, że obejrzałaś cały ten materiał video do końca. Mam nadzieję, że wykonałaś już ćwiczenia z pierwszego materiału, że zbadałaś już narzędzie, które zaproponowałam Ci w drugim materiale, i mam nadzieję, że trochę inaczej spojrzysz na konstruowanie procesu terapeutycznego dzięki temu materiałowi. Widzimy się na bezpłatnym szkoleniu online, o tym jak prowadzić konsultacje tak, by klienci wracali na wizyty kontrolne. I do zobaczenia.

Privacy Policy Settings